Music Newz Bites - 20 Jan

Oleh: welly - 20 Jan 2010

Photobucket

1. Blue

Yeeeehaaaa.... Blue is back, saudara saudari. Sepertinya kesuksesan JLS di UK membuat mereka kangen akan kejayaan masa lalu. Boyband yang sudah pernah kita bahas dalam Time Tunnel ini akhirnya muncul lagi tahun 2010 dengan comeback albumnya! "We have been in the studio. We went back in last year," kata Duncan James. "We went over to New York and recorded with Jay-Z's people, wrote with Ne-Yo and the stuff sounds really different to anything we've done before. It's a lot up tempo, it's a lot dancier. It's fresh. And I think that if we do decide to release an album, then we have to step up again and come out with an album that is not what people expect." Ow ho ho.... It's gonna be a great R&B comeback yang wajib harus kudu kita tungguin.

2. Michelle Williams

Kekecewaan Michelle Williams akan manajemennya yang ditanggulangi oleh papahnya Beyonce, Mathew Knowles membuatnya memutuskan untuk keluar dari World Music dan berjalan di atas kakinya sendiri. Apakah tindakan yang akan dilaksanakan berikutnya? Jawabannya adalah: Broadway! Yep, she's taking it her way, berhubung album terakhir Unexpected yang mengecewakan. Good luck for your musical career, dear! “After much prayer and consideration I have decided to part ways from my management team, Mathew Knowles and Music World Entertainment. From my time in Destiny’s Child to my solo career, I am grateful for everything Mathew and his team has done for me. We’ve shared great success together. However, as I move in a new direction in my career, I felt it was time. I wish Mathew Knowles and the Music World Entertainment family all the best.”

3. Kylie Minogue

Kapan terakhir kali kita mendengar Kylie Minogue? Mungkin itu adalah soundtrack film Blue di tahun 2009 lalu ya. Tahun ini kamu dijamin mendengar lebih banyak Kylie, karena dirinya dan EMI akan merilis album studio. Bagaimana soundnya? Dance pasti, dan dance disini akan seperti rekaman Madonna yang 'Confessions on a dancefloor' karena Stuart Price yang akan menanganinya. Selain Price, akan ada Biffco, Xenomania, Calvin Harris, Scissor Sisters dan Greg Kurstin. Penasaran? Sama!

4. Dr. Dre

Setelah Eminem tahun lalu, tahun ini giliran sang mentor, Dr. Dre. Tapi bukan tahun ini ya, 2011 tibanya. Albumnya akan diberi judul Detox. "I'm working on it ['Detox'], but also I've been working on other people's projects," katanya. "You'll probably hear something in a year or so." Berarti kita harus mempersiapkan diri untuk mendengarkan beberapa single dulu sebelum albumnya rilis!

(Ai Hasibuan / CreativeDisc Contributors)

also thanks to Hendra for the info!

welly
More from Creative Disc